HEL !!!! Training level 2 - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu HEL !!!! Training level 2 - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

HEL !!!! Training level 2

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

22 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gosport

Terwijl Valkenswaard en omstreken zich voorbereid op 4 dagen drank, feesten en gekke kostuums. Maak ik me druk over hoeveel termo ondergoed een mens tegelijk aan kan. Hoop ik dat ik genoeg dikke warme sokken in bezit heb. En doe ik onderwijl ook nog enkele schietgebedjes dat de, door papa gesponseerde, slaapzak op tijd binnen. Want deze zou heerlijk warm en super waterdicht moeten zijn. Eigenlijk heeft het wel wat weg van carnaval. Oké de drank is er aan boord niet bij. Maar een beetje een feestje, hoop ik toch wel dat het weer word. En als je 3 tot 4 lagen kleding aan hebt, zie je er net zo "bijzonder" uit als menig carnaval vierend persoon.
Op naar Gosport en hopen dat het weer niet te koud is. Helaas de weergoden zijn niet met ons. Op het moment dat we de haven verlaten, is het dek bevroren en sneeuwt het !!!!
Hallo..... Ik had voor een zeilweek geboekt, geen skivakantie.
Om het allemaal nog dramatischer te maken is onze schipper een echte l.. De uitdrukking "iemand willen kiel halen" krijgt in zo'n week een hele levensechte betekenis.
Gelukkig is de crew super leuk en hebben we niet 1 maar zelfs 3 ship-mate's. Zeg maar de rechterhand van de schipper. Zij maken een hoop goed, qua sfeer, maar het weer maakt het er niet echt makkelijker op.
Tijdens de nacht zeilen we door, om zo veel te kunnen oefenen en diverse situaties mee te kunnen maken.
Onze situatie is als volgt.
Rond 18.00 uur wanneer we net klaar zijn met koken, was mijn taak, breekt de hel los. Binnen 10 minuten zijn we naar een windkracht 8/9 wat eerst een lekkere 5 was. En komt deze ook nog uit zo'n hoek dat we doorlopend op een oor liggen.
Alle hens aan dek en zeilen wisselen. Een work-out in de gym is er niets bij. 3 kwartier later, staan er weer de juiste zeilen op en is er tijd om te eten. Helaas van de 10 man crew en vier man leiding begint de een naar de ander een beetje groen te zien.
Zo varen we de nacht in en zijn we met een crew die bijna gehalveerd is door behoorlijke zeeziekte overgeleverd aan de dappere onder ons. Ik hoor daar duidelijk niet bij !!! Ik ben een flinke 8 uur compleet van de wereld. Het schijnt dat ik zelfs in het Nederlands het een en ander heb proberen duidelijk te maken. Niet echt handig als er niemand ook maar een woord Nederlands verstaat, behalve, godverdomme !! ( en nee dat heb ik ze niet geleerd)
De storm blijft duren tot de vroege ochtend en wanneer we eindelijk rond 07.30 uur een haven aandoen, stap ik van boord met het voornemen nooit meer ook maar 1 voet aan boord te zetten.
Met mij, zijn er nog enkele die er zo overdenken. Ik bel zelfs naar huis met de mededeling dat ik er helemaal klaar mee ben en naar huis kom. Althans zo gauw ik weer in de thuishaven ben. Klein detail !!
Gelukkig zit er thuis iemand die mij beter kent en het thuisfront word er dan ook niet warm of koud van, van mijn mededeling. Met de wijze woorden, maak eerst maar de week af en dan hebben we het er thuis wel over, komt er een einde aan het telefoongesprek en ga ik maar weer aan boord.
We maken een lekker ontbijt, pakken een douche, en vertrekken weer met wat betere hoop. Gelukkig is het weer vanaf nu meer met ons. En hoewel nog steeds het kwik rond het vriespunt hangt is het inmiddels prachtig helder weer. Het zonnetje doet ons goed en we krijgen er weer een beetje zin in.
Gelukkig houdt het weer aan en één voor één besluiten we dat we toch doorgaan, maar héééééél erg hopen, niet met zo'n schipper te worden opgezadeld tijdens onze echte reis.
Al met al een zeer leerzame week. Al was het alleen maar om te beseffen wat sfeer aan boord met je kan doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 4768

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: