Terug naar school - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu Terug naar school - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

Terug naar school

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

22 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gosport

In november 2012 ga ik nog een week op en neer Engeland voor een week theoriecursus. Vooral om al die Engelse terminologie onder de knie te krijgen. Want dat valt nog niet mee. Engels is de voertaal aan boord en dus dat ieniemienie beetje wat ik kende kan overboord. Er is tenslotte niemand die mij verstaat!!
Ik schrijf me een ongeluk. Ik wil graag zoveel mogelijk in het Engels opschrijven zodat ook alles in die taal (hopelijk) dan blijft hangen. Gelukkig hebben we een zeer leuk en gemêleerd gezelschap met zo'n 5 verschillende nationaliteiten. Overdag hard werken en 's avonds lekker kletsen in het café. Toch moet er ook 's avonds nog geleerd worden. Er vind namelijk aan het einde van de week een "examen" plaats waar we toch, als we het halen, een officieel certificaat voor krijgen. En hoewel het voor de meeste van ons zeker 20 jaar geleden is dat we in de schoolbanken zaten, willen we dat papiertje toch graag mee naar huis nemen!! Er word dus aan de bar niet alleen gekletst maar ook geoefend en geleerd.
En dan is het vrijdagochtend. Jeetje ik voel me net terug op de MAVO. Slecht geslapen en s 'morgens bij het ontbijt samen met m'n slaapie nog gauw ff van alles doornemen. Met lood in m'n schoenen ga ik naar het lokaal, in de hoop dat mijn verstand niet het engels-talige gedeelte zo meteen uitschakelt. Het is pittig en bij één vraag moet ik zelfs de "juf" vragen of ze het antwoord wil opschrijven. Ik weet het antwoord wel maar schrijven, ho maar !! Gelukkig kan ze er wel om lachen.
We besluiten om met z'n alle nog wat langer te blijven zodat "de Juf" het examen nog nagekeken krijgt bij de juiste instantie en ons daarna nog de uitslag kan geven. Lang leve het digitale tijdperk.
Er van uitgaande dat we het allemaal hebben gehaald, besluiten we ons zelf te trakteren op een lekker luxe etentje aan de haven. Geheel terecht zo blijkt na enkele uren want we gaan allemaal met het felbegeerde papiertje naar huis. RYA Essential Navigation and Seamanship, check !! Een productieve week.....!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 4775

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: