Vooruit nog één keertje dan - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu Vooruit nog één keertje dan - Reisverslag uit Gosport, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

Vooruit nog één keertje dan

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

26 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gosport

Net als vorig jaar, wanneer iedereen zijn carnavalskostuum weer van zolder haalt, ga ik toch ook nu een weekje zeilen. Met enkele van mijn mede crew-members die net als ik pas in leg 7 of 8 aan de beurt zijn" gaan we even testen hoeveel we nog weten (of vergeten zijn).
Wat begon als een leuk en gezellig idee, begint een week voor aanvang er ineens veel minder leuk uit te zien.
Je gelooft het niet, maar van alle 10-tallen schippers die Clipper tot z'n beschikking heeft hebben ze uitgerekend die L.. van vorig jaar gekozen voor ons refreshment-week. k.. k.. k..
Ach ja we zullen maar afwachten.
Het weer is in ieder geval een stuk beter, hoewel koud, vriest het in ieder geval niet.
Het moet gezegd zijn, zelfs de schipper laat zich van de goede kant zien. AL met al valt alles reuze mee en hebben we een erge leergierige crew. Na 2 dagen begint alle reeds opgedane kennis weer langzaam boven te drijven en blijken we toch nog best het een en ander te weten. Gelukkig maar. Na een week waarin we zoveel mogelijk hebben herhaald verlaat ik nu echt voor de laatste keer Gosport. Om pas in eind mei weer aan boord te stappen, in New York.
Er worden nog wat (mail) adressen uitgewisseld en afspraken gemaakt voor in NY, en dan zit de week er weer op.
Deze keer heb ik manlief zijn nieuwe auto bij me en met een enorme (hoge) snelheid zet ik een nieuw record van Gosport naar Dover. Ik wil naar huis en met een beetje (of eigenlijk best veel) mazzel kan ik een Ferry eerder halen. Het lukt me, net... 3 minuten nadat ik het terrein van de ferry op rijd, worden de poorten voor deze Ferry gesloten.
Pufffff. De auto is nu wel ingereden, denk ik !!

  • 26 Mei 2014 - 21:56

    Gerben En Rob:

    Lieve Marielouise wij wensen jou heel veel plezier, geniet ervan maar kijk ook goed uit we denken aan je. Dikke knuffel gerben en rob.

  • 26 Mei 2014 - 22:24

    Jan Van Moorsel:

    Marielouise, heel veel succes en 'n behouden zeilavontuur toegewenst !

  • 26 Mei 2014 - 22:42

    Betty:

    Lieve meid, hier heb je heel lang naar uit gekeken en nu is het zover!
    Geniet met volle teugen en doe voorzichtig!
    Wij volgen jou vanuit Limburg.
    Succes en dikke knuffel
    Betty

  • 26 Mei 2014 - 23:02

    Raymond:

    ML alvast heel veel succes straks bij jet Transatlantische oversteek op BB! Ik weet dat je er van gaat genieten... en dan vergeet je de 'zware' momenten vanzelf. Succes en zie je in Den Helder.

  • 26 Mei 2014 - 23:24

    Linda:

    Hey meissie, heel veel plezier, succes en vooral lekker genieten.

  • 27 Mei 2014 - 10:56

    Bram:

    Mam, geniet er van je hebt hier hard voor geleerd en voor gewerkt! Je hebt het verdiend lekker 2 maandjes zeilen. Hier heb je bijna 3 jaar voor gewerkt om dit te bereiken. Met al je trainingen en cursussen die je er voor hebt moeten volgen.
    Ook al is het nu de laatste week is het echt te merken dat je bijna gaat alles word bij mekaar gesprokkeld.

    Mam geniet er van, heel veel plezier met al je avonturen die je gaat beleven.
    En we zien je in den helder aan komen.

    Succes er mee en doe voorzichtig. Zodat je heel terug naar huis komt.
    Xxx love you

  • 27 Mei 2014 - 14:57

    Loes:

    Behouden vaart lieve dochter . geniet er van.

    Wij zijn trots op je.

    See you in Den Helder , waar we je weer veilig in de armen kunnen sluiten

  • 29 Mei 2014 - 09:55

    Marion:

    Hey Girlpower! Geniet nog even van je tijd in New York en dan eindelijk aan boord! We gaan je volgen. Heel veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4771

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: