It Giet Oan - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu It Giet Oan - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

It Giet Oan

Door: Marielousie

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

14 Mei 2014 | Nederland, Den Helder

13 juli 2012
Rechtstreeks vanuit Harlingen, na een weekje zeilen aldaar, reis ik door naar Den Helder. Daar zal ik in de loop van de middag mijn interview hebben met de recruitment manager van De Clipper race. Op dat moment ligt de gehele vloot van de race 2011-2012 in Den Helder.
Na een waanzinnige langzame (bus)verbinding, zeker geen aanrader, kom ik in de loop van de middag aan in Den Helder. Bepakt en bezakt met vreselijk veel kilo's aan zeil- en slaap spullen. Het is er poepie druk, bloed heet en geen taxi te krijgen. Lopen naar de haven is geen optie met ruim 20 kilo bagage waar geen wieltjes onder zitten.
Geluk is met mij en mijn "tijdelijk werkgever" is al dagen in de weer om het mega event van De Lage Landen (DLL) in goede banen te leiden. Dus een vriendje gebeld die aan het helpen is en die kan wel ff een gaatje vinden om mij op te halen. In de haven aangekomen kijk ik m'n ogen uit. Werkelijk de hele haven is omgebouwd tot één groot feest terrein. Het ziet er echt mega gaaf uit. Na een heerlijke maaltijd, gekregen van de baas, ben ik er helemaal klaar voor.
Ik loop richting de promitional centre van Clipper. in de tussentijd denkend, wat als ik nu word afgewezen, wat als, wat als......... Ik besluit er maar gewoon voor te gaan en te zien waar het schip strand !!
Een goed half uur later is het achter de rug en ga ik met een crew member even op een van de boten kijken.
Holly shit, flinke jongens die boten, hoe ga ik ooit leren hoe dat allemaal werkt laat staan dat ik aan het roer durf te staan. Ach wat, eerst maar eens zien of ik door ben.
De dame die me rond leidt, vertelt vol enthousiasme en ook de mensen op de boot zijn allemaal even vriendelijke en enthousiast.
Ik krijg er meer en meer zin in.
Ik loop nog wat te dromen tussen al die mega boten en ga daarna weer naar het station om na een ruime week eindelijk weer richting huis te gaan.
Het zal enkele weken duren voordat ik via de post bericht krijg of ik door ben ja of nee. Spannend !!!
Na enkele uren van bus in, bus uit, trein in, trein uit, sta ik op station Eindhoven te wachten op manlief. GSM gaat, de Meneer van Clipper, ik ben door........................... jippie jippie hoera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 4773

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: