Mission Accomplished - Reisverslag uit Derry, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu Mission Accomplished - Reisverslag uit Derry, Verenigd Koninkrijk van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

Mission Accomplished

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

25 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derry

CHECK, dat puntje op mijn bucketlist kan ik afvinken !!
Ik heb het volbracht. Zelfs zonder zeeziek te worden en met een licht hersenschudding. Opgelopen tijdens 2 flinke butsen tegen mijn hoofd op dag 3. De aanwezigheid van hersenen is hiermee wel bewezen!
De eerste 3 dagen waren heerlijk, rustige zee, zon en (helaas) weinig wind. Geen ideale race omstandigheden, maar wel heerlijke inslinger dagen.
Daarna was het voor enkele dagen hele andere koek. Ooit geprobeerd om te koken onder een constante helling van 45 graden? Op een gegeven moment gaat je rug in een hele vreemde hoek staan!! Leven onder een helling van 45 graden vergt veel evenwichtstraining maar betekent ook veel wind. En dat hebben we nodig. Helaas worden tactisch niet zo'n beste beslissingen genomen, dus de race verloopt niet echt geheel volgens planning. We worden dan ook maar 8ste deze race. Dat hakt erin bij de crew. Dit moet beter richting Den Helder !!
We worden in Ierland opgewacht door de Nederlandse marine op hun prachtige zeilboot De Urina. Eenmaal in de haven luiden ze, wanneer we langszij varen zelfs een kanonschot. Erg spectaculair allemaal. 'S avonds hebben we een heerlijk diner, samen met de marine en afgevaardigde van Den Helder en DLL, namens DLL. Het mondt uit in een geweldig feestje. Er word gezongen en gedanst en de champagne vloeit rijkelijk. En ja zelfs ik heb een half glas op. Het moet niet gekker worden !!
We krijgen de mannen van de Marine uiteindelijk zover dat ze de volgende dag langszij zullen komen voordat ze vertrekken zodat we shirtjes kunnen ruilen.
Dit belooft een leuke week te worden !!!

De volgende dag moeten we ons weer op tijd meldden op de boot voor, deep clean en onderhoud. Rond 5 uur houden we het voor gezien en hebben we nog 2 uur voordat we weer het volgende uitje hebben. 'S avonds is de prijsuitreiking en ook dat belooft weer een klein feestje te worden. En dat was het ook! Super live band, lekkere hapjes, drank en dansen. Het leven van een racezeiler, in de haven, is zwaar!!
Gelukkig kon ik vanmorgen uitslapen en genieten van een heerlijk rustig en uitgebreid ontbijt in mijn B&B. Vanmiddag om 13.30 moet ik pas weer naar de boot. Om mensen rond te leiden die de boot willen bekijken. Vanavond hebben we een "rum-party". Echt iets voor mij !! Maar ik ga toch, je weet maar nooit. Anders mis ik misschien wel iets !!!

Tot snel xxxx

  • 25 Juni 2014 - 12:41

    Carmen:

    zo baie trots op mijn grote zus. stoere zeevrouw!!
    lekker feesten dat hebben jullie verdient.

    love you
    xxx

  • 25 Juni 2014 - 13:29

    Francy:

    Ohhh wat klinkt dat erg allemaal zeg! geniet er maar lekker van jullie mogen trots zijn op jezelf : )) X

  • 25 Juni 2014 - 13:47

    Bram:

    Klinkt echt heel zwaar ja allemaal!
    Owee als je ooit nog tegen mij zegt je hoeft niet overal bij te zijn je mist niks. Ga ik je hier de rest van je leven aan herinneren mam ook jij bent overal hahaha
    Xxx

  • 25 Juni 2014 - 15:52

    Harianne:

    Ha ha ja daar heeft je zoon n puntje Ml

  • 25 Juni 2014 - 16:32

    Marion:

    Goed gedaan! Een wens uitgekomen...
    Geniet van de feestjes, die heb je verdiend en tot snel! X

  • 25 Juni 2014 - 19:06

    Inge:

    wat een prachtig punt om af te kunnen strepen! En genieten van alles wat er bij hoort. Zware tocht en leuke feesten! Veel plezier lieverd xxx

  • 25 Juni 2014 - 22:43

    Kim:

    Lief Marietje! Wat fijn om een droom uit te kunnen laten komen! Trots op je en op je mannen natuurlijk! Lekker genieten!

Tags: Cel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: