The Beginning - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu The Beginning - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

The Beginning

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

12 Mei 2014 | Nederland, Valkenswaard

Door toeval las ik, begin 2012, een Waterkampioen met daarin een stuk over de Clipper Race. Een zeilrace om de wereld, met een vloot van 12 identieke boten, met een professionele skipper en de crew die bestond uit mensen zoals jij en ik.
(zie www.clipperroundtheworld.com)
YES, dat was het. Althans dat leek mij. Aanmeldingsformulier aangevraagd. Naar aanleiding daarvan serieus gesprek gehad met manlief. Aanmeldingsformulier in de prullenbak !! Laten we het er maar op houden dat de meningen nogal uiteen liepen.
De vrieskist ging weer op volle toeren.
Medio 2012 word ik gebeld door een voormalige werkgever. Of ik een paar maanden wil komen uithelpen. Zo geschiedde en wat schets mijn verbazing, beide eigenaren liepen rond in kleding van de Clipper race 2012-2013. Bleek het bedrijf waar ik weer, voor eventjes, voor mocht werken, het enorme social event van "de Lage Landen" (mede) te organiseren, in Den Helder. Eén van de bootsponsers van de Clipper race 2012-2013.
Juist..... toeval bestaat niet, dus maar weer eens een aanmeldingsformulier aangevraagd. Ook deze keer een serieus gesprek gehad met het thuisfront. Gelukkig verliep dat, tot tevredenheid van beide partijen, en het formulier werd opgestuurd.