Het Waarom !! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu Het Waarom !! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Marielouise Teklenburg - WaarBenJij.nu

Het Waarom !!

Door: Marielouise

Blijf op de hoogte en volg Marielouise

12 Mei 2014 | Nederland, Valkenswaard

Voor diegene die het voorafgaande (een beetje) gemist hebben, zal ik hier uit de doeken proberen te doen, waarom ik dit wil !

Zo'n 20 jaar geleden is eens ooit het idee ontstaan om de hele boel, de boel te laten, huis en haard te verkopen en met gezin en zeilboot te vertrekken.
We waren al een best eind met deze plannen. Huis verkocht, baan reeds opgezegd (althans de mijne !) en zelfs de boot was al min of meer uitgezocht. Helaas kwam er een kink in de kabel en door veranderingen in de persoonlijke sfeer ging de (droom)reis in de koelkast. Of eigenlijk moet ik zeggen, vrieskist. Het duurde tenslotte zo'n 15 jaar voordat ik die droom weer een beetje ging ontdooien.
Kids waren inmiddels de kleuterleeftijd ontgroeit en ik kreeg weer wat meer tijd.
Nou ligt Valkenswaard niet echt aan de kust. Dus begon ik het eerst maar wat dichter bij huis te zoeken. ik begon met wat theorie cursussen en haalde mijn vaarbewijs 1 & 2, basiscertificaat Marifonie en mijn GMDSS. Tenslotte ook nog maar mijn TKN. Tijd voor het ruime sop zo vond ik toen.
Dus toog ik richting Harlingen voor af en toe een weekje zeilen op de Waddenzee en IJsselmeer.
De droom begon nu toch wel serieuze vormen van ontdooiing te tonen, dus werd manlief ook op een praktijk cursus gedaan voor wat ervaring in de juiste richting !
Maar helaas, hij vond het een regelrecht drama. Daar ging mijn droom, voor de 2de keer terug de vrieskast in.

Niet dus......

In plaats van het daar bij te laten zoals de vorige keer besloot ik dat, dat zeilavontuur er deze keer toch echt ging komen. En dus wanneer het niet rechtsom ging, dan toch linksom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielouise

vanaf hier zal ik, wanneer internet en tijd het toelaat, jullie op de hoogte houden van mijn avontuur aan boord van de CV20 ONE DLL !!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 4753

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 12 Juli 2014

clipper avontuur

Landen bezocht: